Dress code to nic innego jak etykieta stroju. W relacjach biznesowych pojęcie to utożsamia zasady, zgodnie z którymi powinniśmy reprezentować nie tylko naszą firmę, ale również siebie.

Etykieta ubioru określa prawie wszystko. Prawie, bo ideał jest dla każdego z nas pojęciem subiektywnym i nigdy nie można o drugiej osobie powiedzieć, że wygląda idealnie, zawsze znajdzie się najdrobniejszy choćby mankament.

Fundamenty

Co warto wiedzieć w kwestii fundamentów dresscode’u? Przede wszystkim:

  • nie stosuj zbyt wielu dodatków (np. dwa długopisy – jeden srebrny, drugi złoty,
  • ubieraj się ramach dobrze pojętego minimalizmu i prostoty kroju,
  • rozważnie dobieraj kolory poszczególnych elementów garderoby (polecane kolory to m.in.: waniliowy, szary, czarny, błękitny czy brązowy),
  • nie należy przesadzać z biżuterią (gdy masz już zegarek, śmiało możesz zrezygnować
    z bransoletki).

Rady dla Pań

Drogie Panie, pamiętajcie o tym, że:

  • w kwestii stroju macie sporą dozę dowolności – spódnica będzie w porządku, spodnie też,
  • nie należy odkrywać swego ciała zbyt ochoczo (nie należy przesadzać z dekoltem, plecy powinny być zakryte),
  • odkryte buty nie są dobrze postrzegane, nawet mimo panującej wysokiej temperatury,
  • ZAWSZE powinnyście nosić rajstopy do obuwia pełnego!

casual

Kilka porad dla Panów:

Drodzy Panowie, starając się ubrać z klasą, miejcie na uwadze, że:

  • najlepiej prezentuje się garnitur o klasycznym, prostym kroju,
  • krawat nie powinien prezentować krzykliwych wzorów i kolorów,
  • czyste, białe koszule zarezerwowane są na specjalne okazje (na przykład na ślub lub bankiet),
  • koszula musi być zapięta od góry do dołu – nie ma tu miejsca na nonszalanckie „luzowanie” krawatu,
  • pojedynczy mankiet koszuli powinien wystawać spod rękawa marynarki na około
    1 cm, mankiet podwójny – na około 2 cm.

meski-ubior-do-pracy

Pamiętać jednak należy, bez względu na płeć, że zawsze górą pozostanie minimalizm i prostota.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany