Świetna informacja dla fanów polskiej motoryzacji – w ciągu trzech lat na polskie drogi ma powrócić legendarny motocykl WSK!
Motocykl nadal ma być produkowany w swojej macierzystej firmie w Świdniku – Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie produkowane były przez 30 lat (ostatnie sztuki zostały montowane w 1985 roku). To kolejna marka motocykli, oprócz Rometa i Junaka, która zostaje wskrzeszana po latach niebytu na rynku.
Tak przedstawiała się historia modeli WSK klasy 125 cm3:
- M06, (1955-65 207 649 sztuk),
- M06 Z, (1959-1964),
- M06 L, (1959-1964),
- M06-Z2, (1959-1967 114 761 sztuk),
- M06-64, (1964-1967 235 084 sztuk),
- M06 B1, (1966-1971 319 069 sztuk),
- M06 B3, (1971-1985 658 406 sztuk),
- M06 B3 Gil, (1974-1980 58 683 sztuk),
- M06 B3 Bąk, (1975-1977 9701 sztuk),
- M06 B3 Lelek, (1975-1977 12438 sztuk),
- M06 B3 Kos, (1979-1985 41540 sztuk),
- M06 B3 Kraska, (1978 około 12 sztuk),
- Barron 125, (1976-1977 105 sztuk).
Nie ma wątpliwości, że dla fanów marki będą to baaaaaaardzo długie 3 lata. Na razie jednak wiele modeli WSK możemy podziwiać w świdnickim muzeum poświęconym legendarnej „wuesce”.
ZObaczcie jak, w telegraficznym skrócie, wygląda proces reaktywacji modelu M06 B3 Gil:
Zostaw odpowiedź