Wśród legend motoryzacji nie mogło zabraknąć takiego koncernu motoryzacyjnego, jak Ford. Dlaczego? Bardzo łatwo sformułować podstawowe argumenty. Gotowi? Zatem – ruszamy!

  • Ford Motor Company zostało założone w USA w 1903 roku, od początku dbając nie tylko o różnorodność oferty (obejmującej nie tylko auta, ale także części produkowane dla przemysłu lotniczego, kolejowego czy wodnego), ale również o zatrudnienie znacznej ilości specjalistów;
  • Było to pierwsze z przedsiębiorstw specjalizujące się w tzw. masowej produkcji. Dynamiczny rozwój sprawił, iż od pierwszych lat istnienia fabryki zaczęły powstawać również poza granicami USA;
  • Na model Ford T mogło sobie od pierwszych dekad XX wieku pozwolić wielu obywateli USA (i nie tylko). Koszty produkcji systematycznie ograniczano, zwiększano natomiast ilość wytwarzanych egzemplarzy;
  • Już w latach 30 rozpoczęto produkcję modeli typu dostawczego, a także samochodów na potrzeby wojska. Częściowo wiązało się to z reglamentacją na wyrób samochodów dla cywili. Produkcję takowych wznowiono dopiero po wojnie, natomiast pierwszy z nowych modeli pojawił się w roku 1950;
  • W roku 1964 marka wypuściła na rynek sportowy model Ford Mustang. Po dzień dzisiejszy stanowi on swoistą legendę motoryzacji, z uwagi na swoją ogromną popularność w pierwszych latach produkcji;

ford

  • Wprowadzony na przełomie lat 70 i 80 Ford Escort był doskonałym przykładem samochodu funkcjonalnego oraz ekonomicznie opłacalnego, natomiast w kolejnych dekadach większą wagę zaczęto przywiązywać również do walorów estetycznych, czego ucieleśnieniem były modele Taurus oraz Five Hundred. Tendencja do wykorzystywania najnowocześniejszych technologii nie pozostała zlekceważona przez koncern Ford. Bezpieczeństwo, funkcjonalność, ale i korzystne ceny pozostały głównymi atutami modeli tej marki;
  • Współcześnie koncern zatrudnia około 300 tysięcy pracowników, produkując zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe czy autobusy. Prócz tego znaczną część produkcji stanowią maszyny rolnicze oraz inne sprzęty. W Stanach Zjednoczonych rozpoczęto produkcję modeli luksusowych marki Ford – na początku pod szyldem Lincolna. Z czasem koncern wykupił również udziały marek Jaguar, Land Rover oraz Volvo (lecz w tym ostatnim wypadku współpraca nie trwała długo);

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany