Masz pasję i umiesz opowiadać o niej w interesujący sposób? Możesz na tym zarabiać, prowadząc blog. Już na początku można zarabiać na reklamie kontekstowej zamieszczanej na blogu. Im większa popularność bloga, tym możliwości zarabiania na nim jest więcej.

Od czego zacząć prowadzenie bloga

Zanim zaczniesz pisać blog, dokładnie określ, jaką ma mieć tematykę. Dobierz do niej adekwatną nazwę, najlepiej krótką, charakterystyczną i łatwą do zapamiętania. Następnie wybierz platformę blogową lub system zarządzania treścią (CMS). Najpopularniejszymi tego typu narzędziami są Joomla i WordPress. Hosting WordPress, umieszczenie bloga na szybkim serwerze, może znacznie przyspieszyć prędkość działania strony. Witryna, która ładuje się szybko, ma większe szanse na to, że potencjalni odbiorcy zapoznają się z jej treścią, a nie porzucą jej na korzyść innej, lepiej zoptymalizowanej. Warto więc od początku prowadzić blog na szybkim serwerze.

cms-wordpress-joomla-drupal

Określ też, z jaką częstotliwością będziesz zamieszczać artykuły na blogu. Najlepiej jest przez pierwsze miesiące działalności zamieszczać je nawet 2-3 razy w tygodniu. Kiedy zyskasz już stałych odbiorców, możesz pisać rzadziej, np. raz w tygodniu. Pięć pierwszych artykułów opublikuj
na blogu jednocześnie. Dzięki temu ich treść zacznie pracować w wyszukiwarkach internetowych i przyciągać odbiorców. Planuj tematy notek z wyprzedzeniem, zawsze miej w zanadrzu 2-3 tematy na następne artykuły. Dzięki takiej strategii łatwiej będzie Ci zachować ciągłość, regularność i aktualność treści, które przy prowadzeniu bloga mają duże znaczenie.

Jednocześnie załóż też profile tematyczne na kilku portalach społecznościowych. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej utrzymać kontakt z odbiorcami i rozreklamować swój bloga. Na tych profilach zamieszczaj linki do nowych notek i wpisy powiązane tematycznie z blogiem.

Od reklam po własną książkę, czyli kariera blogera

Jeżeli już od początku chcesz zarabiać na prowadzeniu bloga, zgłoś chęć zamieszczenia na nim reklamy kontekstowej. Taka reklama, związana tematycznie z treścią bloga, będzie wyświetlana w wybranym miejscu na twojej stronie. Za kliknięcie w baner reklamowy przez czytelnika bloga otrzymasz punkt lub niewielką kwotę pieniędzy na swoje konto w systemie dostarczającym reklamę.

Kiedy wyrobisz już sobie markę, a twoja strona stanie się popularna w internecie, możesz liczyć na to, że będą zgłaszały się do Ciebie firmy działające w branży, o której piszesz, i proponowały ci zamieszczanie artykułów sponsorowanych, pisanie recenzji produktów, a czasem wspominanie o nich w swoich notkach. Na tego rodzaju oferty zgadzaj się tylko jeśli masz pewność, że nie stracisz przez to wiarygodności u odbiorców.

Najpopularniejsi blogerzy zarabiają także na prowadzeniu szkoleń, uczestnictwie w konferencjach oraz wydawaniu własnych książek. Na pozycję, która to umożliwia, na ogół pracuje się jednak latami.

laptop-dashboard

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany