Trudno wyobrazić sobie świat samochodów sportowych bez takich marek, jak Ferrari. Samochody wyścigowe oraz cywilne tej marki od lat uchodzą za symbol luksusu. Nierozerwalnie związane z Włochami, Ferrari stanowi przykład na to, jak ambicja i pasja jednego człowieka (wspartego rzeszą zdolnych projektantów) są w stanie zmieniać świat, mimo przeciwności losu. W czym tkwi sekret sukcesu?

Marka Ferrari, nie mogła by istnieć w tak imponującej formie bez swego założyciela, Włocha Enzo Anzelmo, który nadał jej kierunek rozwoju, jak i nazwę (wziętą ze swego nazwiska). Ferrari urodził się pod koniec XIX wieku i od najmłodszych lat przejawiał zamiłowanie do motoryzacji – do tego stopnia, że prowadzić nauczył się w wieku 13 lat. Z biegiem lat namiętność do aut (oraz prędkości) tylko wzrastała. Od 1920 roku Enzo stopniowo piął się po szczeblach kariery w zespole wyścigowym Alfa Romeo, kolejno będąc jedynie szeregowym członkiem, następnie kierowcą testowym, rajdowym, , później asystentem ds. sprzedaży, aż zdecydował się przyjąć posadę szefa ekipy rajdowej Alfa Romeo (pełnił tą funkcję do 1939 roku). Mediolańska firma nie była jednak w stanie zatrzymać ambitnego mężczyzny na dłużej i wkrótce po odejściu Ferrari założył własne przedsiębiorstwo. Prace nad rozwojem marki przerwała wojna i bombardowanie, które zniszczyło zakłady produkcyjne. Firma odrodziła się jednak w 1946 roku i skróciła swoją dotychczasową nazwę „Auto Avio Construzioni Ferrari” jedynie do ostatniego członu. Interesujące jest pochodzenie logo. Enzo zauważył symbol czarnego rumaka na samolocie Francesco Baraccy – włoskiego pilota z okresu I wojny światowej. Jako, iż wizerunek takiego konia, wspiętego na tylne nogi, oznacza w słonecznej Italii szczęście, młody właściciel marki postanowił go wykorzystać. Na przestrzeni lat zmieniała się co prawda oprawa graficzna, jednak nigdy nie zrezygnowano z głównego elementu.

ferrari

W 1947 roku na wyścigach zadebiutował nowy model samochodu – Ferrari 125 Sport – jedna z największych legend motoryzacji, z 12- cylindrowym wyścigiem. W trzy lata później marka Ferrari weszła do Formuły 1, gdzie jej auta prowadzili najlepsi i najbardziej znani kierowcy, jak Nikki Lauda czy Clay Regazzoni. W latach 60 właściciel zdecydował się na całkowite skoncentrowanie się na Formule 1, co oznaczało rezygnację z zawodów sportowych. Sprzedał też połowę udziałów koncernowi Fiat, co jednak nie wpłynęło na popularność marki. Modele Ferrari są po dziś dzień doceniane nie tylko za swoje znakomite osiągi oraz dynamiczność prowadzenia, lecz również za piękną sylwetkę. Najpopularniejsze są modele czerwone, które uchodzą wręcz za symbol luksusu oraz Włoch. Współcześnie zakłady produkcyjne mają swoje siedziby w Maranello oraz w Modenie.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany