W agencji marketingowej, jak w każdej innej branży, przychodzi taki czas, że trzeba zareklamować siebie. Idealna autoreklama powinna być skonstruowana tak, aby przypominać o usługach firmy starym klientom i jednocześnie pozyskiwać nowych odbiorców.

Trudno dziś utrzymać dobrą pozycję na rynku, ponieważ nieustannie powstają konkurencyjne firmy, które w każdej chwili mogą zająć nasze miejsce. Jedną ze składowych sukcesu, również agencji marketingowej, takich jak internetum.com, jest dobra autoreklama. Jak odpowiednio podejść do lansowania się na wiodącą agencję reklamową? Jak unikać pułapek?

Banalne podejście do tematu

Temat autoreklamy w agencji nie jest tak łatwy, jak mogłoby się wydawać. Chociaż agencje wykonują mnóstwo projektów i mogą poszczycić się niemałym doświadczeniem, nie oznacza to, że promocja swojej firmy nie sprawi im żadnego kłopotu. Pierwszy błąd, którego należy się szczególnie wystrzegać, to pobłażliwe traktowanie autoreklamy. Stworzenie reklamy dla własnej agencji powinno być traktowane na równi ze zleceniami od klientów.

Autoreklama na dalszym planie

Inną pułapką czyhającą na agencję jest wspomniane wcześniej odsuwanie pracy nad autopromocją na dalszy plan. Praca dla klientów jest płatna, więc każde zlecenie kusi, żeby na czas jego wykonania zawiesić projekt własnej reklamy. Z czasem to jednak autoreklama może przynieść większe zyski niż jednorazowe zlecenie. Zespół dzielący działania promocyjne dla agencji na raty, kończy z nieskładnym, niespójnym pomysłem.

Jasne cele

Kolejna pułapką jest niewyznaczenie jasnych celów i przebiegu kampanii. Pracownicy agencji reklamowej, którzy na co dzień wzorowo wykonują swoje obowiązki wobec zleceniodawców, nawet pomimo sporego doświadczenia, nie powinni rezygnować z organizacji spotkań i wyznaczania konkretnego kierunku. Brak wspólnych założeń i celów prowadzi do niekonsekwentnej reklamy i do rozwarstwienia zespołu.

Określ budżet

Zawsze należy wyznaczyć też budżet przeznaczony na reklamę. Zwykle zajmuje się nim firma zlecająca, jednak w tym przypadku musimy ustalić go sami. Jak pokazują badania przeprowadzone przez Webstrategies na przestrzeni ostatnich lat (2011-2016), można zaobserwować coroczny wzrost budżetu firmy przeznaczanego na marketing (źródło: http://www.webstrategiesinc.com/blog/how-much-budget-for-online-marketing-in-2014). Nie bójmy się większych projektów.

Rodzaj reklamy

Następną rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę, jest określenie rodzaju przeprowadzanej promocji, tzn. czy będą to ulotki, filmik w internecie, akcja PR-owa czy inny rodzaj reklamy. Według badań przeprowadzonych przez MarketingCharts w lutym 2016 roku, obecnie coraz więcej pieniędzy inwestuje się w reklamę z wykorzystaniem internetu (e-mail, social media), podczas kiedy reklamy drukowane mają tendencję spadkową (źródło: http://www.marketingcharts.com/online/2016-marketing-budget-trends-by-channel-64987/attachment/strongviewselligent-2016-marketing-budget-plans-by-program-jan2016/). Zespół musi wiedzieć, po jakim obszarze ma się poruszać.

Przytłaczające opinie

Często zdarza się, że zespół narzeka na pracę opatrzoną nadmiarem opinii od klienta, w rezultacie czego nie może rozwinąć pomysłu. Tak samo dzieje się podczas pracy nad autoreklamą. Każdy chce być wysłuchany i każdy uważa, że jego zdanie się liczy. Jest to prawda, jednak najważniejsze powinno być zapanowanie nad sytuacją oraz sprawne podejmowanie decyzji.

Projekt autoreklamy nie powinien być kompromisem, wszystkie jego składowe są równie ważne i nie należy lekceważyć żadnej jego części. Stosując powyższe zasady jesteśmy o krok bliżej do odniesienia sukcesu.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany