52 % klientów sklepów internetowych to kobiety. Raport „E-commerce w Polsce 2016” dowodzi, że zwiększyła się liczba kupujących w starszych grupach wiekowych (35 – 50 +) oraz w najmłodszej grupie (15-24 lat) – zauważa Marek Molicki z firmy Gemius. Ten trend nie powinien budzić niepokoju – przyznaje ekspert. Zakupy w sieci robią już najmłodsi, z drugiej strony starsi nie mają już oporów przed wykorzystywaniem internetu do załatwiania ważnych spraw. Coraz częściej opłacają rachunki, faktury, porównują ceny produktów, ale także dokonują zakupów.

Proces sprzedaży w sieci musi być przejrzysty

Aby sprostać wymaganiom klientów, właściciele sklepów internetowych coraz częściej decydują się na uruchomienie modelu sprzedaży wielokanałowej. Nie wystarczy korzystna cena i bogaty asortyment, jeśli sam proces sprzedaży będzie mało przejrzysty. Odważni sprzedawcy poszukują więc rozwiązań innowacyjnych, które zaskoczą kupującego. To na przykład możliwość zamówienia towaru przez internet i odebrania go osobiście w sklepie.

Jednym z nowatorskich rozwiązań wykorzystywanych podczas sprzedaży są również płatności mobilne. Wśród liderów na rynku tych usług wymienia się Dotpay. Firma oferuje szybkie, wygodne i bezpieczne przelewy, które można potwierdzić jednym kliknięciem. Pozwala to zaoszczędzić czas i niweluje ryzyko popełnienia błędu przy wpisywaniu danych do przelewu. Takie rozwiązania sprawdzają się zwłaszcza w przypadku klasycznych sklepów internetowych.

platnosci-mobilne-dotpay

Nową usługą zaproponowaną przez Dotpay są dedykowane linki do płatności. Przydatne są zwłaszcza w branży usług, kiedy właściciel biznesu przygotowuje dla klienta ofertę indywidualną. Sprzedawca może skorzystać z generatora linków, wysyłając kupującemu link do opłacenia transakcji. Może on zostać dostarczony za pomocą e-maila lub umieszczony na elektronicznej fakturze. Pozwala to znacznie zaoszczędzić czas. Co ważne, takie rozwiązanie nie wymaga integrowania sklepu z systemem Dotapay. Pomocna w tym przypadku może okazać się aplikacja API, która umożliwia generowanie dedykowanych linków i sprawdza się w przypadku wystawiania dużej liczby faktur.

Polacy kupują produkty przez smartfony

W Polsce jest 25,8 mln internautów. Co drugi użytkownik sieci chociaż raz w życiu robił zakupy on-line. Blisko 40 % klientów realizuje płatności za pomocą smartfona, a 24 % za pomocą tabletu – wynika z raportu opublikowanego przez firmę Gemius.

Możliwość dokonania płatności przez telefon umożliwia tzw. model IVR, zaoferowany przez Dotpay. Istotne jest to, że cały proces nie wymaga połączenia z internetem. Klient, dokonując zakupów on-line, łączy się telefonicznie z pracownikiem sprzedaży, który ma dostęp do panelu obsługującego płatności kartą Dotpay. Sprzedawca wpisuje dane klienta oraz parametry transakcji, po czym generuje link do płatności Dotpay. Następnie konsument podąża za wskazówkami centrali obsługującej płatności kartą. Pieniądze są błyskawicznie księgowane na wirtualnym koncie odbiorcy. IVR pozwala zaoszczędzić czas i poprawia wygodę zakupów. Transakcja odbywa się w sposób bezpieczny, bo klient nie podaje danych karty pracownikowi, ale wprowadza je do systemu samodzielnie. Warto nadmienić, że płatności Dotpay posiadają certyfikaty potwierdzające najwyższe standardy ochrony danych. To m.in. certyfikaty PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) Level 1 oraz Thawte Web Server Certificate (Extended Validation). Zachowane zostaje przy tym także bezpieczeństwo danych kart kredytowych. System IVR posiada ponadto jeszcze jedną zaletę – pieniądze pojawiają się na wirtualnym koncie odbiorcy błyskawicznie, dzięki czemu zamówienie może być niezwłocznie realizowane.

Płatności kartą w modelu IVR to naturalne uzupełnienie sprzedaży telefonicznej. Pozwala to opłacić zamówioną usługę tuż po zakończeniu rozmowy z konsultantem. Zwiększa to liczbę zawartych transakcji, zwłaszcza, że klienci, którzy odkładają w czasie finalizację transakcji, znacznie częściej ostatecznie z niej rezygnują.

Model IVR sprawdza się także przy sprzedaży katalogowej, z której chętnie korzystają osoby starsze, mniej biegłe w obsłudze nowych technologii. Dla tej grupy wiekowej liczy się możliwość rozmowy z konsultantem i opłaty za towar bez użycia internetu. To z kolei zwiększa chęć zrobienia zakupów.

Na koniec warto wrócić do badań zrealizowanych przez firmę Gemius. Wśród powodów, które motywują użytkowników sieci do robienia zakupów on-line, jest dostępność różnych form płatności. W sondażu zwracają na to uwagę zwłaszcza internauci w wieku od 25-34 lat.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany