Giełdy samochodowe w XXI wieku zyskały nowy wymiar. Skoro każdą usługę czy produkt można nabyć drogą internetową – dlaczego nie skorzystać z takiej oferty w przypadku różnorodnych środków transportu? Warto uprzednio poznać specyfikę, walory oraz nieliczne mankamenty takiego rozwiązania – prezentujemy najistotniejsze z nich w kolejnych częściach tekstu.

Korzystanie z serwisów posiadających określony prestiż generuje większe zainteresowanie naszą ofertą. Giełdy ogłoszeń samochodowych to platformy o specyficznym charakterze – nie oznacza to jednak, że niemożliwa jest błyskawiczna sprzedaż swojego modelu. Warto zaznaczyć, iż w ciągu ostatnich lat nastąpił wzrost sprzedaży aut przez Internet – często kosztem tradycyjnych, stacjonarnych giełd samochodowych. Największą zaletą tych ostatnich była niegdyś możliwość zobaczenia i przetestowania samochodu, ale też rozmowy z jego sprzedawcą. Te funkcje w dobie mediów społecznościowych zostały jednak skutecznie zrekompensowane. Jednym z wygodniejszych rozwiązań jest specjalny system pozwalający na zarządzanie informacjami. Zwiększony jest też komfort samego zawierania transakcji, ponieważ faktura zakupu konkretnego modelu u wybranego dealera tworzy się automatycznie w formacie gotowym do druku.

Szeroka oferta dla klientów – bogata baza odbiorców dla dealera

Ogłoszenia motoryzacyjne na Samochody.io pozostają niezwykle zróżnicowane. Dostępne egzemplarze należą zarówno do marek europejskich, jak i azjatyckich i obejmują samochody osobowe, ciężarowe, dostawcze. Dodatkowo możliwy jest zakup motocykli, maszyn budowlanych i rolniczych a także odmiennego typu naczep czy przyczep. Ilość marek, które są udostępniane także zadziwia i obejmuje m.in. niemieckich producentów, jak Audi, BMW, Opel, Mercedes – Benz, Volkswagen, ale też azjatyckie modele sygnowane markami Toyota, Suzuki, Mazda, Kia, Hyundai, Honda, Nissan, francuskich producentów – Renault czy Peugeot oraz inne.

Zdecydowaną zaletą pozostają intuicyjne w obsłudze wyszukiwarki. Są one podzielone na kategorie, w których można znaleźć każdy rodzaj pojazdu w oparciu o ustalone z ekspertami specyfikacje. Parametry takie jak poziom emisji spalin, ładowność w przypadku pojazdów ciężarowych, a nawet pojemność cystern łatwo zdefiniować. To czyni stosunkowo nowy serwis bardziej zaawansowaną technologicznie alternatywą dla konkurencyjnych platform, takich jak np. otomoto. Początkowo niewielki portal pośredniczący w sprzedaży aut osobowych systematycznie rozwija bowiem swoją ofertę.

Dodatkowy atut stanowi fakt, iż giełda motoryzacyjna w Internecie ma nie tylko przyjazną dla użytkownika, ale i estetyczną formę. Obecnie funkcjonalność i wizualna atrakcyjność powinny iść w parze – tak też jest w tym przypadku.

Nowy rodzaj marketingu, który dominuje obecnie na rynku usług internetowych sprawia, że realizowanie potrzeb klientów jest mocno spersonalizowane. Oznacza to, że każdy z modeli samochodów udostępnianych na portalu pozostaje opisany w możliwie najbardziej szczegółowy sposób. Promocja aut różnego typu, ale też quadów czy jednośladów przebiega na tyle sprawnie, iż dużo łatwiej jest sprzedawcom uzyskać chętnych dla swojej oferty. Zwłaszcza, że modele osiągają korzystniejsze niż na stacjonarnych giełdach ceny, a baza zainteresowanych jest dużo większa. Co istotne – mają oni możliwość dodawania do „ulubionych” konkretnych dealerów oraz proponowane przez nich pojazdy. Tym, co ma znaczenie dla wystawcy jest także koszt umieszczenia swojej oferty w serwisie – zamieszczenie jej na Samochody.io nie wiąże się z dużym wydatkiem, a pozwala dotrzeć do zróżnicowanego, szerokiego kręgu odbiorców. Warto rozważyć taką formę sprzedaży czy zakupu auta, szczególnie ze względu na wygodną formę przeprowadzania transakcji oraz regulowania wszelkich formalności.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany