O zdrowie trzeba dbać – i to w każdym momencie życia. Poznaj 5 małych kroków, dzięki którym poczujesz się lepiej każdego dnia.

Zadbaj o siebie – codziennie!

Świadomość zdrowotna w społeczeństwie znajduje się obecnie na najwyższym poziomie w historii, a dostęp do wszelkiego rodzaju informacji z tym związanych jest prostszy niż kiedykolwiek wcześniej. Właściwie każdy przynajmniej raz podejmował dosyć drastyczne próby zmiany trybu życia na zdrowszy i bardziej fit. Zajęcia fitness albo crossfit po pracy? Gwałtowne wyrzucenie z diety produktów często spożywanych do tej pory? Na pewno dobrze to znasz.

Większość tak radykalnych zmian kończy się jednak niepowodzeniem. Niezwykle trudno jest zrewolucjonizować swoje życie z dnia na dzień. Aby nie odnieść porażki na tym etapie, korzystniejszym rozwiązaniem będzie wdrożenie 5 drobnych nawyków, które staną się stałym elementem Twojego życia.

 1. Pij wodę po przebudzeniu

Wielu lekarzy i dietetyków zaleca wypicie jednej szklanki wody po przebudzeniu. Ma to co najmniej kilka zalet. Po pierwsze – doskonale nawadnia organizm, który po nocy w dusznym i ciepłym pomieszczeniu, może stracić dużo wody. Z tego też powodu stanowczo odradza się picie kawy przed śniadaniem. Jak wiadomo, ma ona silne działanie odwadniające. Po drugie – szklanka wody o poranku jest świetną metodą na orzeźwienie. I po trzecie wreszcie – to doskonały sposób na dobry i lekki początek dnia, szczególnie dla osób chcących zgubić niewielką nadwagę. W ten sposób bowiem można nieco wypełnić żołądek oraz „rozgrzać” go przed kolejnymi posiłkami.

 2. Chodź na spacery

Wybierasz się do sklepu kilka ulic dalej? Odprowadzasz dziecko do szkoły? A może pracujesz niedaleko domu? Zamiast wsiadać do auta i pokonywać nim niewielkie odległości, lepiej zdecyduj się na spacer (lub jazdę na rowerze). Znakomicie wpływa to na układ krążeniowo-oddechowy, a w wielu przypadkach jest jedną z niewielu form ruchu w ciągu dnia. Łatwo możesz to sprawdzić, np. pobierając aplikację Pedometer – Step Counter na swój telefon Lenovo C2. W ten sposób dowiesz się, ile kroków robisz każdego dnia.

 3. Zamień windę na schody

W dużych miastach nie brakuje wieżowców. Spójrzmy prawdzie w oczy – niemal zawsze korzystamy z windy, nawet jeśli do pokonania jest zaledwie kilka pięter. Tymczasem wchodzenie po schodach ma bardzo korzystny wpływ na organizm – znakomicie dotlenia, usprawnia pracę układu krążeniowo-oddechowego oraz modeluje uda i pośladki. Następnym razem idąc do pracy lub wracając do domu, skieruj się w stronę klatki schodowej, zamiast od razu wchodzić do windy.

 4. Jedz więcej owoców i warzyw

Produkty te kryją w sobie bogactwo witamin i składników mineralnych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestety zwykle są obecne w niewystarczającej ilości w jadłospisie. Staraj się jeść przynajmniej kilka owoców i warzyw każdego dnia.

A w kwestii ogólnej dotyczącej spożywanych posiłków – wystrzegaj się radykalnych zmian. Należy wybierać raczej metodę małych kroków, aby stopniowo przyzwyczajać organizm do nowych potraw. Warto korzystać także z aplikacji służących do liczenia kalorii i doboru produktów (np. MyFitnessPal), które można zainstalować na smartfonie szybko obsługującym różnego rodzaju programy, jakim jest np. Lenovo C2.

 5. Śpij regularnie dzięki Lenovo C2

Wypoczynek to jeden z podstawowych elementów zachowania zdrowia. Dlatego też każdy potrzebuje regularnego snu do regeneracji. Warto zatem kłaść się nieco wcześniej i przede wszystkim o regularnych porach. Pomagają w tym aplikacje (np. ElectricSleep), które przypominają o porze snu oraz go monitorują, wybierając najlepszy moment na pobudkę. W ten sposób każdy dzień zaczniemy wypoczęci i pełni energii!

Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany