Myśląc o lekarstwach na ogół wyobrażamy sobie aptekę, recepty i różnego rodzaju syntetyczne specyfiki. Tymczasem sposobów na zwalczenie infekcji jest o wiele więcej. Szczególnie widać to w aktualnych trendach zdrowotnych, gdzie po raz kolejny zaczynają dominować zioła czy inne, niepozorne składniki, które każdy choć raz w życiu miał we własnej kuchni. Naturalny antybiotyk to doskonałe rozwiązanie, jeżeli obawiamy się skutków ubocznych. Co jednak może pełnić jego rolę? Zapraszamy do lektury.

Pierwszym skojarzeniem, które może się nasuwać jest czosnek. I to całkowicie trafiona opinia. Czosnek to naturalny antybiotyk w pełnym tego słowa znaczeniu. Posiada liczne właściwości prozdrowotne – działa antybakteryjnie na układ pokarmowy, wspomaga zwalczanie infekcji wirusowych, obniża ciśnienie krwi, dezynfekuje. Czosnek ma jedną zasadniczą wadę. Jego zapach jest niezwykle charakterystyczny i może powodować repulsywne reakcje. Szczęśliwie i na to są sposoby.

Z czosnku można mianowicie przyrządzić bezalkoholowy specyfik, który zapewni nam codzienną dawkę dobroczynnych dla zdrowia substancji.

Wystarczy przygotować jedną, średniej wielkości główkę czosnku (pod żadnym pozorem nie z Chin), 1 cytrynę (a konkretnie jej sok), szklankę wody (mineralnej lub przegotowanej z kranu) i miód do smaku (może być spadziowy lub lipowy – ważne, by był naturalny). Obrane i zmiażdżone ząbki oraz resztę składników wystarczy zblendować, a następnie odstawić na 2 dni. Istotne, by panowały w tym miejscu ciemność oraz pokojowa temperatura. Po tym czasie miksturę odcedzamy i przelewamy do butelki (najlepiej szklanej), a następnie przechowujemy w lodówce. Dawkowanie zależy od tego, czy stosujemy „nalewkę” w celach profilaktycznych czy też leczniczych – zasadniczo od 1 do 2 łyżek na dobę.

Oczywiście, jeżeli ktoś nie ma zamiaru dodawać czosnku do potraw, ani też jadać go saute czy przyrządzać syropów bądź nalewek, to w sklepach zielarskich i aptekach można znaleźć preparaty zawierające ekstrakt z tej rośliny. W ten sposób można zapewnić sobie lepsze funkcjonowanie układu odpornościowego – dzięki związkom flawonoidowym, saponinom, aminokwasom, witaminom, solom mineralnym, czy tak rzadkim składnikom jak chrom, nikiel czy kobalt.

Czosnek ma działanie antyoksydacyjne również dzięki obfitującym w siarczki olejkom eterycznym. Warto włączyć go do diety jako naturalny antybiotyk, ale też składnik profilaktyki nowotworowej.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany