Żyjesz w biegu, jesz na mieście i ciągle obiecujesz sobie, że w końcu zaczniesz się zdrowo odżywiać? Może to dobry moment, aby słowa zamienić w czyny. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak zaplanować zdrową, pyszną i ekonomiczną domową dietę pudełkową.

Dlaczego warto samemu szykować posiłki?

Po pierwsze dlatego, że przyrządzając jedzenie samemu kontrolujemy jego skład, proporcje i jakość. Mamy możliwość wykorzystywania ulubionych produktów, stosowania własnych świeżych ziół czy kombinacji przypraw. Gotując posiłki w domu, możemy unikać produktów, które nam nie służą, których nie tolerujemy lub na które mamy alergię. Co również istotne, spożywanie jedzenia przygotowanego samodzielnie jest znacznie tańsze niż stołowanie się ,,na mieście”. Spróbuj podliczyć, ile wydałeś (lub wydałaś) dzisiaj na kawę, lunch i przekąski. Prawdopodobnie można by za tę kwotę zrobić spore zakupy.

Jak komponować posiłki?

Warto dobierać składniki tak, aby posiłek był pełnowartościowy. Powinien zawierać ok. 50% węglowodanów (najlepiej złożonych), 25% tłuszczów (z przewagą nienasyconych) i 25% białka. Źródłem węglowodanów może być pieczywo, kasza, ryż, makaron czy ziemniaki. Dla zdrowia najkorzystniejsze są wyroby z pełnego ziarna, z wysoką zawartością błonnika pokarmowego. ,,Dobrego” tłuszczu szukajmy w olejach roślinnych tłoczonych na zimno, w orzechach, rybach morskich czy w awokado. Białko z kolei dostarczymy do organizmu wraz z nabiałem, mięsem, roślinami strączkowymi i jajami. Dla urozmaicenia dań można stosować świeże zioła, mieszanki przypraw, prażone nasiona czy własnoręcznie przyrządzone sosy.

Co jeszcze się przyda?

Aby zabrać jedzenie do pracy, bez wątpienia potrzebne są pojemniki. Warto kupić te lepszej jakości, ze szczelnymi zamknięciami, wyprodukowane z bezpiecznych materiałów. Jeżeli korzystasz ze zmywarki, zwróć uwagę, aby Twoje pudełka były przystosowane do mycia w wysokiej temperaturze. W ofercie sklepów z wyposażeniem kuchni znaleźć można specjalne pojemniki na sałatki z dodatkowym miejscem na sos i pieczywo, pojemniki na musli z miejscem na jogurt lub mleko czy pojemniki utrzymujące ciepło do przechowywania np. dań obiadowych. Jeżeli nie wyobrażasz sobie poranka bez kawy, zainwestuj w dobrej jakości kubek termiczny. Ważne, aby nie przeciekał i długo trzymał temperaturę. W pracy można go umyć i przygotować kolejny napój – ulubioną herbatę czy ziołowy napar. To rada szczególnie dla tych, którzy nie pamiętają o regularnym nawadnianiu organizmu. Osoby cierpiące z powodu wzdęć mogą również wraz z jedzeniem zapakować kapsułki Espumisan®, które ułatwiają eliminację gazów z przewodu pokarmowego, dzięki czemu zmniejszają dyskomfort. Zbilansowana dieta, odpowiednie nawodnienie i dobre samopoczucie to podstawa wydajnej pracy.

Jak się za to zabrać?

Krok pierwszy – zakupy. Kup różnorodne produkty, aby mieć z czego komponować posiłki. Postaw na dziki ryż, kasze, pełnoziarnisty makaron, chude mięso, ryby, warzywa (mogą być gotowe mrożone mieszanki – pomagają zaoszczędzić sporo czasu), nasiona, dobry olej i ulubione przyprawy. Krok drugi – gotowanie. Zaplanuj posiłki na kolejny dzień, znajdź chwilę, aby je przygotować, zapakuj je w pudełka i schowaj do lodówki. Rano będziesz sobie bardzo wdzięczny. Krok trzeci – porównaj koszty. Podlicz, ile wydałbyś na posiłki w restauracjach i porównaj to do ceny, jaką zapłaciłeś za produkty w sklepie. Przekonaj się, że domowa dieta pudełkowa jest nie tylko zdrowa, ale także przyjazna dla portfela.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany