Dress code to nic innego jak etykieta stroju. W relacjach biznesowych pojęcie to utożsamia zasady, zgodnie z którymi powinniśmy reprezentować nie tylko naszą firmę, ale również siebie.
Etykieta ubioru określa prawie wszystko. Prawie, bo ideał jest dla każdego z nas pojęciem subiektywnym i nigdy nie można o drugiej osobie powiedzieć, że wygląda idealnie, zawsze znajdzie się najdrobniejszy choćby mankament.
Fundamenty
Co warto wiedzieć w kwestii fundamentów dresscode’u? Przede wszystkim:
- nie stosuj zbyt wielu dodatków (np. dwa długopisy – jeden srebrny, drugi złoty,
- ubieraj się ramach dobrze pojętego minimalizmu i prostoty kroju,
- rozważnie dobieraj kolory poszczególnych elementów garderoby (polecane kolory to m.in.: waniliowy, szary, czarny, błękitny czy brązowy),
- nie należy przesadzać z biżuterią (gdy masz już zegarek, śmiało możesz zrezygnować
z bransoletki).
Rady dla Pań
Drogie Panie, pamiętajcie o tym, że:
- w kwestii stroju macie sporą dozę dowolności – spódnica będzie w porządku, spodnie też,
- nie należy odkrywać swego ciała zbyt ochoczo (nie należy przesadzać z dekoltem, plecy powinny być zakryte),
- odkryte buty nie są dobrze postrzegane, nawet mimo panującej wysokiej temperatury,
- ZAWSZE powinnyście nosić rajstopy do obuwia pełnego!
Kilka porad dla Panów:
Drodzy Panowie, starając się ubrać z klasą, miejcie na uwadze, że:
- najlepiej prezentuje się garnitur o klasycznym, prostym kroju,
- krawat nie powinien prezentować krzykliwych wzorów i kolorów,
- czyste, białe koszule zarezerwowane są na specjalne okazje (na przykład na ślub lub bankiet),
- koszula musi być zapięta od góry do dołu – nie ma tu miejsca na nonszalanckie „luzowanie” krawatu,
- pojedynczy mankiet koszuli powinien wystawać spod rękawa marynarki na około
1 cm, mankiet podwójny – na około 2 cm.
Pamiętać jednak należy, bez względu na płeć, że zawsze górą pozostanie minimalizm i prostota.
Zostaw odpowiedź